Jak to się robi?

 

Wiemy jedno: zaprojektowanie opakowania to dla klienta zawsze trudna decyzja. Czy produkt przyjmie się na rynku? Czy nazwa nie jest zablokowana przez konkurencję? W którą stronę pójść z produktem? Dlatego staramy się, aby proces projektowania opakowania był jak najbardziej prosty i przejrzysty dla klienta.

 

Opakowanie po kolei

 

Zawsze przedstawiamy dwie, trzy starannie dopracowane projekty wstępne. Każdy przyciągający uwagę klientów i idący w trochę innym kierunku. Pozwoli Ci to wybrać właściwą ścieżkę i i zyskać pewność, że nowy produkt będzie sprzedawał się świetnie. Projekty od samego początku przygotowane są pod druk. Dzięki temu na dzień dobry unikamy niespodzianek, że czegoś potem "się nie da". 

Czy zdarza się, że żadna z przedstawionych koncepcji się nie spodoba? Dzięki dokładnym briefom i wypytaniu klienta o jego preferencje taka sytuacja jeszcze nigdy nie miała miejsca. Gdyby jednak tak się stało to oczywiście przygotowujemy następną koncepcję, wcześniej jednak jeszcze dokładniej wypytując inwestora o wymagane cechy produktu.

 

Lider linii

 

W sytuacji, gdy projektowanych będzie kilka opakowań z tej samej linii, różniących się niewielkimi detalami (np smakiem, językiem, gramaturą) najpierw opracowuje się opakowanie wzorcowe, tzw. lider linii. Dopiero po jego pełnym zaakceptowaniu następuje konwersja idei na pozostałe indeksy. Oczywiście wtedy te pochodne opakowania są o wiele tańsze, gdyż do ich opracowania potrzeba o wiele mniej czasu.

 

Jeżeli chodzi o logo...

 

 

Często zdarza się, że firma przychodzi po opakowanie nie mając jeszcze wymyślonego brandu czy logo. Nie szkodzi. Od tego właśnie zaczynamy. Zarówno nazwa produktu, jak i koncepcja logotypu i opakowania są zawsze tworzone wspólnie z koncepcją pierwszego wzoru opakowania - lidera linii. Dzięki temu nie ma niespodzianek, że coś potem źle się komponuje czy coś się nie mieści

 

Ile to trwa?

 

Zazwyczaj od momentu otrzymania kompletu danych do momentu przedstawienia pierwszej koncepcji jest to czas około 1 tygodnia - 5 do 7 dni. 

 

Gdy goni nas czas

 

Ponieważ projekty są od razu pomyślane pod druk i tak też przygotowywane w momencie gdy klient tylko zaakceptuje pracę może praktycznie natychmiast mieć ją wysłaną do drukarni. Podczas, gdy w innych firmach trzeba czekać na przygotowanie do druku u nas materiały są gotowe od razu.

W przypadku dużych projektów i ważnych klientów oferujemy obsługę 24/7. Można wtedy dzwonić o każdej porze, wprowadzać zmiany i oczekiwać natychmiastowego efektu.

 

Spod jednej ręki

 

Wyznajemy zasadę, że do danej firmy powinna być przypisana jedna osoba. Jest to gwarancją, że każdy następny projekt będzie spod tej samej ręki, co pozwoli uzyskać klientowi spójność kreacji. To bardzo istotne.  Zdaniem wielu spójność jest obecnie najbardziej istotną cechą wizerunku. W przypadku, gdyby dany pracownik przestał się wyrabiać, "wypalił się" lub gdy trzeba poszukać świeżej krwi zawsze można dać projekt jego koledze.

 

Detale istotą wizerunku

 

O tym, że opakowanie produktu będzie po prostu ładne, decyduje nie tylko warstwa artystyczna projektu czy podejście do klienta; Tak samo ważne są szczegóły jego dopracowania, czyli żywe kolory, czytelność tekstu, jakość grafiki i dopasowanie do konkretnej techniki druku. Kluczowym elementem jest tu dokładność pracy oraz doświadczenie. 

 

...i tak dla przykładu:

 

Potrafimy godzinami dopracowywać jakiś mały element lub liternictwo. Pietyzm naszej pracy zostaje wynagrodzony doskonałą jakością druku;

Rozdzielczość i precyzja naszych projektów wielokrotnie przewyższa powszechnie przyjęte standardy;

Sytem zarządzania kolorem oraz kalibracja urządzeń pozwala uzyskać wydruki końcowe dokładnie takie, jakie chcemy;

Klienci otrzymują od nas darmowe wzorniki kolorów, i rozmiarów drukarskich, aby obie strony wiedziały, o czym jest mowa;

Dzięki temu nie dotrzymanie terminów, błędy drukarskie czy reklamacje to zupełnie obce nam pojęcia.