Portfolio

MORSKA VODKA – branding wódki premium

Branding eleganckiej wódki o nazwie MORSKA.

Wyzwaniem było wykorzystanie i opisanie tej polsko przecież brzmiącej nazwy tak, aby przypominała najlepsze skandynawskie wódki klasy premium. W tym celu wykonano autorską typografię – wszystkie czcionki logotypu to ręczna robota. Wybrano również nieszablonową butelkę ze szkła ołowiowego. Butelka ta ma kształtem przypominać butle w których rozbitkowie wysyłali swe listy z bezludnej wyspy.

Decydując się na nowoczesny charakter zastosowano przeźroczystą etykietę z poddrukiem. Wymagało to takiego rozplanowania grafiki, aby nie występował efekt lustra – patrząc od frontu przebija przecież tył etykiety, co mogło by popsuć efekt estetyczny. Dlatego jednocześnie projektowano „przód i tył”.

Całość projektu wykonano ręcznie w technice decoupage’u, korzystając z folii i wycinanych elementów grafiki. Dopiero na koniec poszczególne elementy zostały wykonane w formie grafiki komputerowej. Tylko tak bowiem dało się przewidzieć skomplikowane efekty tego projektu wynikające z uszlachetnień.

Druk: 3 kolorowy Pantone na przeźroczystej etykiecie, poddruk chromowy, miejscowy poddruk biały

Rynek docelowy: Polska